Novice
21.04.2008

Čolni prihodnosti boljši v vseh ozirih z novim Volvo Penta IPS


Volvo Penta je revolucioniral industrijo graditeljstva čolnov - in to ponovno. Hitrejši, močnejši, udobnejši, z boljšo izrabo goriva in s krmiljenjem, enako preprostim, kot pri avtomobilu. Čolni prihodnosti bodo boljši v vseh pogledih – zahvaljujoč revolucionarnemu Volvo Penta pogonskemu sistemu IPS.

Volvo Penta IPS – ”Inboard Performance System” – dviga graditeljstvo čolnov na popolnoma novo raven. Izboljšani so tako sistemi izrabe goriva, storilnost, varnost, udobje, kot sistemi, ki naredijo uporabo preprostejšo.

To je mogoče z inovativnim sistemom, s katerim IPS izboljša lastnosti čolnov, v katere je vgrajen, v vseh ozirih.

Volvo Penta je nov sistem predal trgu v dveh variantah – IPS 400 in IPS 500 – obe sta primerni za čolne velikosti od 37 do 50 metrov in naprej.

Popoln sistem
IPS je popoln paket, ki vključuje vse od krmilnega kolesa, kontrol in instrumentov, do motorja, pogonske enote in propelerjev.


Sistem IPS je namenjen čolnom, ki za pogon uporabljajo par motorjev. Motorji so povezani s krmilom in dvema propelerjema, ki sta obrnjena naprej. Enoti pogona sta v notranjosti čolna, malo pred prečnikom, v posebej zanje oblikovanih prostorih v trupu čolna.

Visoka učinkovitost, odlično obnašanje na vodi
Posebnost sistema IPS je enkratnost v rezultatih inženiringa in izredno visoka učinkovitost. Propelerja sta obrnjena naprej, vodni odriv, ki ga ustvarjata propelerja, pa je popolnoma vzporeden z dnom čolna. Celotna moč je torej usmerjena k temu, da premika čoln naprej, medtem ko nasprotno obrnjena propelerja popolnoma izničita izgube pri vrtenju. Rezultati so neverjetni. Čoln je hitrejši, močnejši in ga je lažje upravljati, medtem ko so ravni hrupa in poraba bistveno nižji.

Neposredno krmiljenje pogona izboljša manevriranje
Manevriranje 40-metrskega čolna v polni marini ni vedno preprosto. S konvencionalno ravno ojnico je možnost krmiljenja pri nizkih hitrostih izredno omejena, ker lahko krmilo upravlja le z delom vodnega odriva propelerja – čoln pa se premika naprej. Upravljanje s takšnim čolnom je zapleteno in zahteva določene izkušnje.


IPS s krmiljenjem pogonskih enot omogoča popolnoma drugačen učinek krmiljenja. Ko se krmilne enote obrnejo, se celoten odriv propelerja in celoten potisk obrneta v želeno smer. Čoln se tako obrne hitro in z lahkoto – celo pri majhnih hitrostih – in se ga preprosto obrača.

Ko deluje le en motor, čoln ohrani 70 odstotkov kapacitete krmiljenja in ga še vedno lahko upravljate, kar velikokrat lahko pomeni zvečano varnost v izrednih razmerah.

Pri visokih hitrostih je poudarek na užitku pri vožnji. Čoln ima odlično stabilnost kurza, hitro pa reagira na upravljanje vodnika čolna in ima zelo majhen radij obračanja. Vožnja je preprostejša in predvidljivejša, kar omogoča voditelju čolna boljši nadzor.

Izboljšano udobje
IPS postavlja popolnoma nov standard hrupa in vibracij, emisij in izrabe goriva. Hrup je dušen, saj se izpušni plini izločajo preko pogonskih pet v odriv propelerja pod čolnom. Vibracije so minimalne zaradi učinkovitega sistema dušenja v trupu čolna. Posebna vgradnja izniči vse sile pogona in krmiljenja, ter omogoča, da se motor mehko amortizira, kar še dodatno zmanjša vibracije. Motorji dosegajo neverjetne okoljske karakteristike, ki bodo v Evropi uvedene šele med leti 2006 – 2007.


Visoka zanesljivost, preprosto servisiranje
Sistem IPS zagotavlja izredno zanesljivost. Vsi sestavni deli, ki so v kontaktu z vodo, so narejeni ali iz brona ali iz nerjavečega jekla, propelerji pa so iz posebne zlitine niklja, aluminija in brona. Pogonska peta, skupaj z nosilci, sklopko, ... je izredno robustno dimenzionirana.

IPS zahteva izredno malo vzdrževanja, rezervni deli pa so na voljo preko svetovne mreže zastopnikov, ki zajema preko 5.000 distributerjev. Predstavljali sta ga med drugim tudi slovenski reviji Val navtika in Navtika magazin. Več o revolucionarni novosti si lahko preberete na strani Volvo Penta, do katere lahko pridete s preprostim klikom na na naslednjo povezavo: VolvoPenta. IPS bomo predstavljali tudi na letošnji Internavtiki (10. - 15. maj), na platoju 1.



« Nazaj